W 2021 roku Rynek nieruchomości premium przekroczył w Polsce wartość 2,3 miliarda złotych. Kupujący są coraz bardziej wymagający i z roku na rok częściej zmieniają miejsca zamieszkania, pakiety inwestycyjne lub miejsca zakupione, jako second home. Otrzymujemy szereg wytycznych dotyczących poszukiwanych przez naszych Klientów luksusowych nieruchomości, które można pogrupować na pewne standardy stanowiące idealny model docelowy.
Bez doskonałej „bazy” nawet najlepszy projekt wnętrz nie obroni się. Niestety zdarza się, że część osób zapomina o tym lub na etapie zakupu od dewelopera projektu dopiero „na papierze”, nie zwraca uwagi na istotne elementy, które już na rynku wtórym mogą zniechęcić Kupującego.
Numer 1 – Lokalizacja
Bezapelacyjnie nr 1 dla pewności inwestycji pozostaje lokalizacja. Obszary wokół serca miasta, starego miasta, najnowocześniejszych części aglomeracji lub obszarów willowych. Zadbane regiony, bezpieczne, zielone lub prestiżowe sąsiedztwo ambasad. Okolica posiadająca park, widok na wodę, luksusowe restauracje, porty jachtowe. Prestiż i wyjątkowość dla tylko dla wybranych to główny cel większości wskazań.
Numer 2 – Architektura
Wzrasta jej wartość pod względem jakości i unikalności projektu. Renomowane biura projektowe, sławne nazwiska architektów przyciągają znawców. Dopracowany detal odrestaurowanych kamienic oraz historia budynku działa, jak magnez w przypadku historycznych obiektów po pełnej rewitalizacji. Estetyczna kompozycja układów urbanistycznych, kameralnych osiedli, otoczenia – nabiera znaczenia. Styl życia dopracowany, zgodnie z trendami i w dobrym guście w zakresie premium jakości.
Numer 3 – Widok i kompozycja układu okien
Odległości od innych obiektów, estetyka sąsiedztwa, zachowanie prywatności, atrakcyjne elementy tworzące unikalny styl premium – widok na historyczne obiekty, ekologiczne sąsiedztwo- lasy/park/woda. W cenie jest przestrzeń. Niestety są oferty mające idealne sąsiedztwo a bardzo słaby układ okien szkodzący jakości widoków i samym wnętrzom i możliwości ich aranżacji. Atutem są ekspozycje na stronę południowo-zachodnią. Jasne wnętrza tworzące nastrój i komfort premium nieruchomości.
Numer 4 – Wysokość pomieszczeń
Zdecydowanie atut, o który pytają Klienci. Nie przypadkiem kamienice miały w pierwszej linii zabudowy i na niższych piętrach bardzo wysokie wnętrza po 3,3 -4,5 m wysokie. Te rozwiązania powiększają optycznie pomieszczenia, nadają nobliwości, uzupełnione odpowiednią skalą okien i wysokich drzwi – budują wyjątkowy nastrój wnętrz. Wraca moda na okna na wysokość 2 kondygnacji w salonie. Dodatkowe doświetlenie to naturalna gloryfikacja przestrzenni i poczucia wolności, otwartości i siły witalnej.
Numer 5 – Symetria & Harmonia
Złoty podział, czyli proporcje, którą możemy zauważyć w dziełach natury, i którą uważamy za piękną wynika bezpośrednio z matematyki. Rzutująca na architekturę reguła w doskonałych projektach znajduje odniesienie zarówno do bryły, jak i potem aranżacji wnętrz, czy projektu mebli. Pozornie niewidoczna dla oka, ale gdy konsekwentnie realizowana doceniana przez ludzi już nieświadomie. Ład, harmonia i naturalność.
Numer 6 – Letnia przestrzeń – zewnętrzna enklawa
Tarasy i ogrody rozbudowują urok miejsca i nadają charakter. Stanowią uzupełnienie przestrzeni i są dodatkową wizytówką prestiżu i poczucia ekologicznego stylu życia blisko natury. Nowoczesna architektura i nowe trendy nawiązują do wiszących ogrodów Semiramidy w Babilonie, które zawsze robiły wrażenie na ludziach i wzbudzały zachwyt luksusu otaczania się przyrodą. Roślinność wprowadza spokój, sielankową atmosferę, chillout.
Numer 7 – Przestrzeń plastyczna
W zależności od metrażu i funkcji – salony, jadalnie i widne kuchnie, które można wydzielać przesuwnymi ścianami lub drzwiami. Duże sypialnie z łazienki najlepiej z oknem. Reprezentacyjna i komfortowa strefa holu. Osobne garderoby, pralnio-suszarnie, winiarnie, gabinety, sale kinowe czy fintess. Podział stref na dzienne i nocne-prywatne. W niektórych kamienicach zachowane 2 odrębne wejścia do apartamentów dla gości i osobne dla obsługi. Wygodne miejsca postojowe w garażu pod różnej wielkości auta osobowe, dobrze wyprofilowane wjazdy do garaży.
Numer 8 – Sąsiedzi
Ilość apartamentów w budynku lub ilość willi w rejonie. Ilość na jednym piętrze lokali– ideał – winda do penthousu jedynego na ostatnim piętrze. Dobrze, gdy apartamentowiec jest kameralny i posiada prawie tylko lokale o dużych metrażach. Odsunięcie od sąsiadów – w przypadku domów prym wiodą wolnostojące rezydencje, w przypadku bliźniaków najlepiej połączone tylko garażami.
Numer 9 – Czas wolny lub zawodowy
Miejsca do wspólnego spędzania czasu – basen, spa, fitness, miejsca degustacji win, prywatne parki, porty jachtowe. Dostęp lub optymalnie dobry dojazd do restauracji, prestiżowych obiektów, teatrów, lotniska, szkół międzynarodowych dla dzieci i młodzieży.
Numer 10 – Jakość
Wisienka na torcie – niezmiernie ważna jakość wykonania. Dopracowane detale, techniczne rozwiązania, rzetelne rzemiosło i wyselekcjonowane materiały. Od elewacji, okien, lobby, recepcji, drzwi, windy, schodów, małej architektury. Ma na nią wpływ nie sam proces budowy, ale i konserwacji obiektów.
Tam, gdzie najpierw był dobry architekt i sumienny generalny wykonawca, a potem jest dobry zarządca – widać efekty luksusowych nieruchomości zadbanych i konserwowanych na bieżąco na lata.
Agent obsługujący rynek premium zbierając propozycje collection dla swojego Klienta ma niełatwe zadanie. Ilość propozycji perfekcyjnych nie jest wystarczająca dla wszystkich. Potem decydują subtelne różnice. Każde odstępstwo od ideału ma swoją realną wartość, czasem tymczasowo, a czasem na zawsze. Choć o gustach się nie dyskutuje, powyższa „baza wyjściowa” rzadko różni Klientów.
Jeżeli szukasz agenta, który zna od 17 lat rynek premium i wraz z zespołem sprzedaje i poszukuje unikalnych propozycji w doskonałej atmosferze zapraszamy do kontaktu +48609777677 iwona.wieczorek@remax-polska.pl . Posiadamy szkolenia na międzynarodowym poziomie uzyskane w Lizbonie, Amsterdamie i na Majorce. Część naszego Zespołu przeniosła się do Polski z USA, Francji i Włoch. Jesteśmy otwarci na budowanie wiarygodnych i trwałych relacji z oparciu o miks doświadczenia – akademicką wiedzę, korporacyjną praktykę w dużych organizacjach międzynarodowych i stylowy klimat obsługi prestiżowych projektów w skutecznym Naszym Zespole pod globalną marką i siecią kontaktów uzupełniających RE/MAX.